Voorstellen

Laatste reactie 14/10/2020 15:00 door Harro
· Markeren als ongelezen
Robin 2 weken geleden geplaatst
Hi ik ben Robin,
Ik heb dit programma in Februari aangeschaft maar ben nog steeds niet verder gekomen dan het voorstel rondje. Mijn probleem is dat ik altijd alles te perfect wil doen en daardoor alles groter/moeilijker maak dan dat het is en daardoor ook steeds alles uitstel. Maar fuck it. Ik ga er nu gewoon voor. 
Harro van den Berg 1 week geleden geplaatst
Hallo Robin,
Heel erg herkenbaar wat je zegt. Perfectionisme, faalangst, geef het een naam. Ik heb zelf kort geleden het boek "Hoezo Perfect?" aangeschaft. Zinvol boek tot nu toe met veel vragen en om meer zelfinzicht te krijgen. Maar perfectionisme is denk ik niet het grootste obstakel. Ik denk dat we dat moeten zoeken in teveel in één keer willen bieden (okay, noem het perfect) en te weinig structuur hebben in wat we doen. Met als onderliggende oorzaak te grote doelen, te weinig mijlpalen, te weinig successen om te vieren en ga zo maar door. Keuzes maken waar je voor gaat, alles wat niet aan jouw doel bijdraagt opzij schuiven, regelmaat en discipline opbouwen en inderdaad: "fuck it en er gewoon voor gaan".
Ik wens jou (en mijzelf) heel veel succes.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 11 October 2020 om 23:26
Aantal lezers 18
Aantal reacties 2