Hoi, Ik ben Laura, 29 jaar oud, Sinds een half jaartje woon in ik Rhenen samen met mijn vriend Frank. Sinds de verhuizing is er veel veranderd. Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe baan: ik werk als oncologie verpleegkundige aan huis. Dat is heel wat anders dan wat ik hiervoor deed, toen werkte ik als hematologie verpleegkundige op een verpleegafdeling in het Amsterdam UMC. Ook ben ik van kerk geswitcht, althans een soort van. Ik kerkte bij het Leger des Heils en Frank en ik zijn nu erg passief aan het zoeken naar een vervangende kerk. Mijn familie en vrienden wonen niet meer om de hoek en dat is wel een gemis. Gelukkig geniet ik ontzettend van Rhenen zelf, het is er prachtig. Het voelt aan als een vakantie oord. De natuur hier stelt mij nooit teleur en kan ik er dagelijks van genieten.
Verder houd ik van zingen, spelletjes doen, gezellig met vriendinnen en familie afspreken, high tea, fröbelen, diep gaande gesprekken, reizen en de natuur in gaan. En er is natuurlijk nog veel meer wat ik leuk vind en waar ik blij van word :)
Ik heb een lieve papa en mama, een zusje en een broertje. Verder heb ik een lieve vriend Frank en een aantal super lieve en leuke vriendinnen. Deze mensen zijn mij het meest dierbaar. Ik vind het fijn om ze om mij heen te hebben, al vind ik het op zijn tijd ook heerlijk om lekker in mijn eentje mijn eigen ding te doen. Even in mijn eigen bubbel te zitten. Soms kan ik uren luchtfietsen en fantaseer ik over van alles en nog wat en niets.
Ook denk ik dan regelmatig terug aan vroeger. Zo klink ik volgens mij echt als een ouwe tang, maar ip is gisteren al vroeger :P Ik heb al zo veel leuke, mooie en bijzondere dingen mogen doen. Ik doel dan voornamelijk op mijn tijd in het buitenland. Ik mis de avonturen, het reizen en de vrijheid. En als ik nog verder terug kijk en bedenk hoe onbezorgd (en een tikkeltje naïef) ik was... Dat waren nog eens ontspannen tijden. Wat zou het heerlijk zijn als ik dat nu ook weer had. Kan soms echt een stress-kip eerste klas zijn. Maar aan de andere kant wil ik ook bouwen aan een toekomt. Ik wil graag trouwen en over een niet al te lange tijd een gezinnetje vormen. Goed zijn in het werk wat ik met veel plezier doe. Er is veel mogelijk als je wil, maar niet allemaal tegelijk. Maar wat zou ik dat stiekem toch graag willen! Hierdoor komen regelmatig gedachtes onaangekondigd voorbij zetten en gaan ze aan de haal met mijn gevoel. Ik wil zo graag alles uit het leven halen wat erin zin, niet opgeslokt worden door de sleur van de dag die ik zelf ook wel heb toegelaten. Dat zou ik zo zonde vinden. Maar hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Ondertussen tikt de tijd gewoon door namelijk. Nog heel even en dan ben ik 30. Holy Moly! De tijd laat zich niet tegen houden door mijn wens dat het nog even op zich mag laten wachten, zodat ik mijn geniale plannetje kan creëren.
Om te voorkomen dat de tijd mij leeft, heb ik focus nodig, zodat ik écht leef in de tijd. Focus op wat ik belangrijk vind en bewust doe (en laat) wat IK wil. Niet leef vanuit angst, verwachtingen waar ik denk aan te moeten voldoen en uit schuldgevoel. Dingen doe omdat ik hier bewust voor kies en dus wil, niet omdat ik het denk te moeten.
Die focus die ik nodig heb, hoop ik met behulp van de 1 minuut community te kunnen bepalen. Ik wil aan de bak met mijzelf, op een tempo die haalbaar is. Zoals ik al eerder noemde heb ik nogal de neiging om alles tegelijk te willen doen, maar dat komt toch bijna altijd wel neer op teleurstellende taferelen. Dit keer ga ik het stapje voor stapje doen, zodat ik er ook nog van kan genieten. Dus. Ik ben er klaar voor. Heb er zin in, tijd voor actie!