Even voorstellen

Laatste reactie 26/09/2024 18:10 door Leroy
· Markeren als ongelezen
Karin 3 weken geleden geplaatst
Hallo,  Mijn naam is Karin, ik ben getrouwd en mamma van een meisje van 12 en een jongen van 9. Ik heb de cursus Master Your Time al in april 2019 aangeschaft en heb er door gebrek aan tijd, nooit meer iets mee gedaan... 😅 Het probleem waar ik dus voortdurend tegenaan loop. Ik kom structureel tijd te kort in een dag.  Ik werk 4 dagen per week in het voortgezet speciaal onderwijs en heb daar een eindexamenklas vmbo TL. Daarnaast ben ik hoofdtrainster van een kunstschaatsvereniging, waar ik 3x per week training geef, maar ook nog ontzettend veel tijd kwijt ben aan voorbereidingen, vergaderingen en het ontwikkelen van mijn eigen ijsgala. Mijn man is afgekeurd en zou voor het huishouden zorgen, maar vaak komt het erop neer dat ik hier ook nog enorm veel voor moet doen.  Ik ben chaotisch en heb een agenda als extern geheugen, waarin ik alles opschrijf en lijstjes maak. Vroeger kon ik prima werken met deze lijstjes en had ik tijd genoeg. Nu maak ik me steeds druk wat ik nu vergeten ben op het lijstje te zetten... En soms zijn mijn lijstjes zo lang, dat ik er ook geen zin meer in heb. Ik heb op zolder een prachtig naaiatelier waar ik graag meer tijd zou willen doorbrengen met het maken van kleding, maar ik kan nogal dwangmatig zijn. Dat is ontspanning en ik wil eerst het huishouden op orde hebben en de kinderen met volle aandacht naar bed gebracht en dan mag ik er pas naartoe. Maar dat huishouden is nooit klaar...  😢 En de kinderen worden steeds ouder en gaan minder vroeg naar bed, waardoor ik niet veel tijd over houd. Ik ben een avondmens en ben in de avond het meest productief, hierdoor wordt het bij mij eigenlijk structureel te laat, omdat ik dan graag dingen af wil maken. De volgende dag betaal ik dan de rekening en heb ik moeite met opstaan en ben soms niet de gezelligste. Dus kortom, tijd om aan mezelf te gaan werken.  En vandaag zet ik de eerste stap. Ik ben benieuwd wat ik allemaal ga leren. 
Leroy Seijdel 3 weken geleden geplaatst
Welkom @karin180! Je hebt mooie doelen en acties klaarstaan. Hoe zijn de eerste dagen inmiddels gegaan? 😉 Veel succes en plezier! Leroy
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 21 September 2024 om 16:27
Aantal lezers 12
Aantal reacties 1